درباره ما

زیبایی به عنوان والاترین ارزش انسانی در تمامی فرهنگ ها و جوامع انسانی مورد تقدیر و ستایش انسان بوده، بویژه در محیط های انسان ساخت همواره خواست و آرمان بشر بوده است. امروزه ابعاد گوناگون زیباسازی توجه مدیران شهری، متخصصان، صاحبنظران و شهروندان را به خود معطوف داشته است.
زیباسازی را می توان فرآیند آفرینش هنر در محیط شهری دانست که در آن هنرمند؛ فرهنگ، ارزش ها و باورهای جامعه را با رویکردی هنرمندانه در معرض دید عموم قرار داده و موجب حظ بصری آنان نیز می گردد. از این منظر انواع هنرهای تجسمی، مجسمه وآثار حجمی، نقاشی دیواری، گرافیک و تبلیغات محیطی و مبلمان و تجهیزات شهری در فضاهای شهری علاوه بر انبساط خاطر شهروندان، مورد استفاده آنان نیز قرار می گیرد.
افزون بر آن، زیباسازی در بستر شهر بر ارتقاء کیفیت محیط شهر و فضاهای عمومی تاکید دارد تا تعامل اجتماعی شهروندان را تسهیل کند و هویت کالبدی شهر و هویت اجتماعی شهروندانش را تحکم بخشد. در این راستا زیباسازی به ساماندهی و بهسازی خیابان ها، میادین، پیاده رو ها وپیاده راه ها، رود دره ها، المان ها و یادمان های تاریخی و فرهنگی می پردازد.
سازمان زیباسازی، با توسعه فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی، اکنون از نهاد های مرجع در زمینه هنر های شهری و زیباسازی شهر محسوب می گردد که با سیاستگزاری، راهبرد و هدایت امور زیباسازی درشهر سعی در آفرینش و توسعه شهری زیبا، جذاب و سرزنده دارد تا تداوم بخش فرهنگ و هنر اصیل ایرانی- اسلامی مردمان این سرزمین باشد.
زیبایی به عنوان والاترین ارزش انسانی در تمامی فرهنگ ها و جوامع انسانی مورد تقدیر و ستایش انسان بوده، بویژه در محیط های انسان ساخت همواره خواست و آرمان بشر بوده است. امروزه ابعاد گوناگون زیباسازی توجه مدیران شهری، متخصصان، صاحبنظران و شهروندان را به خود معطوف داشته است.
زیباسازی را می توان فرآیند آفرینش هنر در محیط شهری دانست که در آن هنرمند؛ فرهنگ، ارزش ها و باورهای جامعه را با رویکردی هنرمندانه در معرض دید عموم قرار داده و موجب حظ بصری آنان نیز می گردد. از این منظر انواع هنرهای تجسمی، مجسمه وآثار حجمی، نقاشی دیواری، گرافیک و تبلیغات محیطی و مبلمان و تجهیزات شهری در فضاهای شهری علاوه بر انبساط خاطر شهروندان، مورد استفاده آنان نیز قرار می گیرد.
افزون بر آن، زیباسازی در بستر شهر بر ارتقاء کیفیت محیط شهر و فضاهای عمومی تاکید دارد تا تعامل اجتماعی شهروندان را تسهیل کند و هویت کالبدی شهر و هویت اجتماعی شهروندانش را تحکم بخشد. در این راستا زیباسازی به ساماندهی و بهسازی خیابان ها، میادین، پیاده رو ها وپیاده راه ها، رود دره ها، المان ها و یادمان های تاریخی و فرهنگی می پردازد.
سازمان زیباسازی، با توسعه فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی، اکنون از نهاد های مرجع در زمینه هنر های شهری و زیباسازی شهر محسوب می گردد که با سیاستگزاری، راهبرد و هدایت امور زیباسازی درشهر سعی در آفرینش و توسعه شهری زیبا، جذاب و سرزنده دارد تا تداوم بخش فرهنگ و هنر اصیل ایرانی- اسلامی مردمان این سرزمین باشد.
زیبا سازی شهر همواره در بین کارشناسان مسائل شهری از دو بعد کارکردی و بصری مورد مطالعه قرار می گیرد. "بعد کارکردی" به جنبه های عملکردی عناصر محیط و "بعد بعصری" نیز به مقوله رنگ، فرم و ترکیب فضا و محیط می پردازد. بعد عملکردی عناصر، المان، مبلمان و طراحی های منظر شهری بیشتر با جسم شهروندان تاثیر گذار است. بنابر این محیطی زیبا است که انسان در آن هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی احساس آرامش و راحتی نماید. این زیبایی به عوامل و عناصری مثل کیفیت طراحی شهری، کیفیت مصالح به کار رفته در نماها، رنگ، فرم، معماری نور، روشنایی در شب، ضوابط معماری نما، افق دید و کیفیت و کمیت فضای سبز، المان ها و مونومان ها و همچنین تناسب احجام با محیط، پاکیزگی شهر، ترافیک، کیفیت تاسیسات زیر بنایی شهر، کیفیت و کمیت تبلیغات شهری .... بستگی دارد.

تبلیغات فرهنگی

معرفی کتاب

  • مجموعه مقالات سال چاپ: 1392 مفهوم توسعه پایدار از جمله مفاهیمی است که امروزه مورد توجه بسیاری از نظریه پردازان و کارشناسان در حوزه های مختلف قرارگرفته و رفته رفته موضوعاتی چون معماری و شهرسازی…
معرفی کتاب و انتشارات سازمانی

آمار و اطلاعات

نگارخانه